Infini3?

Infini3 komt van infinity, dit staat voor

oneindig doorgaan, constant je fysieke en

mentale krachten opzoeken. De passie om

dagelijks opnieuw kwaliteit te brengen en

je grenzen te verleggen.

Mike staat dagelijks paraat voor alles wat Infini3 bevat. Heeft alle afstanden in het triatlon in de benen en beschikt ook reeds enkele jaren over de nodige ervaring als fietsmecanicien.
Meer dan alleen  maar een fietswinkel

E-bikes

Blog

Introductie

Infini3 zal u via deze blog regelmatig de nodige extra informatie geven over nieuwe materialen, over onze trainingen, over allerhande zaken waarvan we vinden dat ze een meerwaarde bieden om aan onze klanten mee te delen. Heeft U hierover vragen kan u gerust contact opnemen met ons.

Maandag 11 december 2017

Burn-out is hot op dit moment. Je kon de afgelopen weken de radio niet  meer aanzetten of het ging erover.  Veel behandel methoden zijn de revue gepasseerd, maar weinig die echt compleet waren en op maat gesneden. Iedereen die een Burn-out heeft gehad weet bij nader inzien dat er onderweg iets is misgegaan. Dit kun je niet oplossen met een pilletje of een trucje. En natuurlijk zijn de trucjes weer heel populair. Hoe minder je moet doen om iets te bereiken des te meer deelnemers. Na langdurig te druk geweest te zijn zowel tussen de oren als lichamelijk trekt het lichaam aan de rem en word je ziek en/of je kunt van vermoeidheid bijna niet meer uit je bed komen. Een ding is zeker als je de 4 pijlers: mindset, ademhaling,  voeding en bewegen goed oppakt komt het in orde en gebeurt het niet gauw nog een keer. Dit is zelfs wetenschappelijk onderzocht. Vooral bewegen is belangrijk want het advies doe maar even niets gaat niet helpen. Je raakt nog meer uit balans. Dan is het wel belangrijk dat je beweegt op de juiste manier. Niet te weinig niet te veel en niet te licht of te zwaar. Het niveau waar jouw lichaam het meeste in balans is kunnen we vinden met onze inspanningstest en dat is ook nog prettig om te doen. Vorige week kwam ik iemand tegen bij het sporten en die vertelde mij dat ze thuis zat met een Burn-out en niet meer mocht hardlopen. Ze had al een aantal jaren met plezier hardgelopen. Ze is Burn-out geraakt door allerlei zaken op het werk en prive. Via via was ze naar een bedrijf gestuurd die mensen van een Burn-out kan afhelpen. Er is een  rustmeting gedaan en op basis daarvan moest ze heel veel  wandelen op hartslag 88 wel tot 4 uur. Haar sportcoach had al gezegd dat ze dacht dat het niet de juiste weg voor haar was. Vervolgens heb ik haar uitgenodigd voor een meting in rust en een inspanningstest. Uit de test kwam dat ze meeste in balans is op gemiddeld 157 en dat ze met haar ademhalingsoefeningen de meest voorkomend fout maakte. Ze had wel een mooie lage ademfrequentie maar een veel te grote ademteug, doordat ze te lang uitademde moest ze ook weer diep inademen en ademde daardoor verkeerd. Ze was helemaal blij en het lopen gaat nu fantastisch. Het komt eigenlijk te vaak voor dat mensen verkeerde adviezen krijgen door een behandeling of door het geven van een Betablokker om de hartslag naar beneden te krijgen.
Infini3 al u via deze blog regelmatig de nodige extra informatie geven over nieuwe materialen, over onze trainingen, over allerhande zaken waarvan we vinden dat ze een meerwaarde bieden om aan onze klanten mee te delen. Heeft U hierover vragen kan u gerust contact opnemen met ons.

Maandag 11 december 2017

Burn-out is hot op dit moment. Je kon de afgelopen weken de radio niet  meer aanzetten of het ging erover.  Veel behandel methoden zijn de revue gepasseerd, maar weinig die echt compleet waren en op maat gesneden. Iedereen die een Burn-out heeft gehad weet bij nader inzien dat er onderweg iets is misgegaan. Dit kun je niet oplossen met een pilletje of een trucje. En natuurlijk zijn de trucjes weer heel populair. Hoe minder je moet doen om iets te bereiken des te meer deelnemers. Na langdurig te druk geweest te zijn zowel tussen de oren als lichamelijk trekt het lichaam aan de rem en word je ziek en/of je kunt van vermoeidheid bijna niet meer uit je bed komen. Een ding is zeker als je de 4 pijlers: mindset, ademhaling,  voeding en bewegen goed oppakt komt het in orde en gebeurt het niet gauw nog een keer. Dit is zelfs wetenschappelijk onderzocht. Vooral bewegen is belangrijk want het advies doe maar even niets gaat niet helpen. Je raakt nog meer uit balans. Dan is het wel belangrijk dat je beweegt op de juiste manier. Niet te weinig niet te veel en niet te licht of te zwaar. Het niveau waar jouw lichaam het meeste in balans is kunnen we vinden met onze inspanningstest en dat is ook nog prettig om te doen. Vorige week kwam ik iemand tegen bij het sporten en die vertelde mij dat ze thuis zat met een Burn-out en niet meer mocht hardlopen. Ze had al een aantal jaren met plezier hardgelopen. Ze is Burn-out geraakt door allerlei zaken op het werk en prive. Via via was ze naar een bedrijf gestuurd die mensen van een Burn-out kan afhelpen. Er is een  rustmeting gedaan en op basis daarvan moest ze heel veel  wandelen op hartslag 88 wel tot 4 uur. Haar sportcoach had al gezegd dat ze dacht dat het niet de juiste weg voor haar was. Vervolgens heb ik haar uitgenodigd voor een meting in rust en een inspanningstest. Uit de test kwam dat ze meeste in balans is op gemiddeld 157 en dat ze met haar ademhalingsoefeningen de meest voorkomend fout maakte. Ze had wel een mooie lage ademfrequentie maar een veel te grote ademteug, doordat ze te lang uitademde moest ze ook weer diep inademen en ademde daardoor verkeerd. Ze was helemaal blij en het lopen gaat nu fantastisch. Het komt eigenlijk te vaak voor dat mensen verkeerde adviezen krijgen door een behandeling of door het geven van een Betablokker om de hartslag naar beneden te krijgen.
Gemaakt met Xara